Антиукраїнські канали NewsOne та «НАШ» оштрафовані на більш ніж 400 тисяч гривень

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення повідомила, що застосувала санкції у вигляді штрафів та попереджень до каналів NewsOne та «НАШ» за результатами позапланових перевірок. Про це йдеться у відповідному рішенні Нацради.

Канал NewsOne був перевірений за трьома епізодами і було застосовано до ліцензіата санкції через підтверджені порушення вимог законодавства. Загалом винесено три попередження і штраф у сумі понад  сто тисяч гривень за заклики до розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті, зазначає ZN.ua.

Перший епізод – ефіри мовника за 8, 9 і 10 травня 2020 року. У передачі «Протистояння» з ведучими В. Піховшеком і Д. Панченко гості передачі А. Пальчевський і В. Карасьов, обговорюючи події Другої світової війни, висловлювали твердження про те, що значна кількість євреїв служила у військах нацистського Третього Рейху та про існування єврейських дивізій СС.

«Поширені ними  висловлювання і необ’єктивні дані мають ознаки заперечення та спотворення фактів Голокосту, розпалювання ворожнечі стосовно єврейського народу, який зазнав мільйонних жертв як від дій формувань СС, так і від інших військових формувань нацистського Третього Рейху», – говориться у рішенні.

За цей епізод на канал наклали штраф в обсязі 25% розміру ліцензійного збору,  що становить для компанії 114 067,50 грн.

Другий епізод – мовлення з 28 по 30 серпня. В передачі «Протистояння» ведучі В. Піховшек та Д. Панченко говорили з гостею,  екс-міністеркою юстиції О. Лукаш про факт скоєння фізичною особою С. Стерненком кримінального злочину. Неодноразово у цій передачі Сергія Стерненка  було названо вбивцею. Вбивцею його називали до судових рішень, які набули чинності, а отже була грубо порушена презумпція невинуватості.

За цей епізод канал отримав попередження.

Третій епізод – мовлення з 6 по 8 жовтня. Було зафіксовано 3 трансляції передачі «Newstime» з «повною» версією зустрічі в  Москві голови політради і стратегічної ради політичної партії «Опозиційна платформа – За життя», народного депутата України В. Медведчука з президентом Російської Федерації В. Путіним та 11 трансляцій передачі «Newstime» з демонстрацією фрагментів зустрічі, де обговорювалися взаємовідносини Російської Федерації з Україною, постачання російської вакцини від СОVID – 19 «Супутник V» в Україну, святкування 75-річчя Перемоги у Великій Вітчизняній війні, з редакційним коментарем телеканалу.

«В інформаційних сюжетах  телеканалу про зустріч В. Медведчука з В. Путіним 7 і 8 жовтня 2020  року складні питання україно-російських відносин висвітлювалися незбалансовано, однобоко, без використання альтернативної точки зору, подавалася суб`єктивна оцінка лише одного з політиків України, зокрема і щодо необхідності  постачання в Україну вакцини «Супутник V» російського виробництва. Також український політик підтримав тезу В. Путіна про «общую Победу», яка є  ідеологемою російської пропаганди про «Велику Вітчизняну війну», – йдеться у висновку регулятора.

За такі дії NewsОne також отримав попередження.

Телеканал «НАШ» отримав від регулятора два штрафи на загальну суму понад 200 тисяч гривень та два попередження.

Перша перевірка ліцензіата стосувалася трансляції 04.12.2020 о 20.32 у прямому ефірі та 06.12.2020 о 20.52 у повторі  передачі «П’ятниця. Вечір», у якій через інтернет-зв’язок взяв участь представник так званої ЛНР Родіон Мірошник. Присутні у студії експерти, політики, народні депутати України обговорювали реалізацію Мінських угод, а Родіон Мірошник давав відповіді на запитання ведучих передачі і гостей, що стосувалися врегулювання збройного конфлікту в окупованих районах Донецької і Луганської областей та роботи Тристоронньої контактної групи. Відомо, що нині Р. Мірошник фактично представляє позицію окупаційної адміністрації тимчасово окупованих територій Луганської області, яка судом була визнана терористичною організацією.

«Мірошник під час свого виступу висловив протиправні твердження стосовно територіальної цілісності і недоторканості державного кордону України, її конституційного ладу («Донбасс не находится в составе Украины»; «На Донбасс не распространяется украинское право и на Донбасс не распространяется украинская власть, украинская Конституция» тощо), розпалював ворожнечу, що виражалося у звинуваченнях законної влади України та її Збройних Сил у намірах територіальній експансії власної території України, приписування ворожих дій, покладання провини і відповідальності за обстріли на Україну та її Збройні Сили, використовував вислови, які створюють напруженість у суспільстві через протиставлення громадян України окупованого Донбасу громадянам України з решти її території, тобто за територіальною ознакою. Також Р. Мірошник транслював погляди влади РФ, зокрема про те, що Російська Федерація не є учасником конфлікту на Донбасі», – докладно пояснюється у рішенні.

Штраф за цей епізод – 114 067,50 грн.

Другий «штрафний» епізод – показ відеоролика «НАША (НЕ)ЗАЛЕЖНІСТЬ? НАШ ПОКАЖЕ» на День Незалежності України у 2020 році.

«До відеоролика підібрано документальні кадри, у яких переважають сцени насилля, демонстрація зброї, що стріляє, сутички протестувальників із поліцією, демонстрації під різними гаслами. У такий спосіб у телеглядачів може створюватися враження, що це є вичерпний перелік подій майже 30-річної історії країни. Зазначений відеоматеріал створює негативний образ «невдалого» вибору під час Всеукраїнського референдуму 1991 року, а всі творчі засоби, використані у відеоролику, спрямовані на розпалювання ворожнечі між прихильниками і противниками незалежності України, на ескалацію ненависті між ними. У зазначеному ролику об’єктом маніпуляцій стає Державний прапор. Він з’являється  у кадрі 13 разів протягом 53 секунд поряд із підібраними кадрами соціальної нестабільності, таким чином створюючи враження, що всі ці сумні події відбувалися під синьо-жовтим прапором», – йдеться у рішенні.

Штраф за цей епізод – 114 067,50 грн.

Третя перевірка цього каналу стосувалася трансляції 25 вересня, під час якої глядачам пропонувалося відповісти на питання «Володимир Путін заслуговує на Нобелівську премію миру?». Нацрада вирішила, що методика проведення голосування мала вади, відтак воно могло увести аудиторію в оману.

«Крім того, проведення такого опитування та публічне поширення його результатів в ефірі ТОВ «НАШ 365» створює позитивний образ очільника держави-агресора, а це, своєю чергою може створити загрози національним інтересам та національній безпеці України в інформаційній сфері», – йдеться в повідомленні.

Ці канали наразі не коментували висновки Нацради.

натисни MIXADVERT

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*